Dersin Adı | Kamuoyu ve İletişim |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MCPR 555 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | |
2 | Kamuoyu Nedir? I | Parry, J., Kisida, B., & Langley, R. (2008). The State of State Polls: Old Challenges, New Opportunities. State Politics & Policy Quarterly, 8(2), 198-216. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/40421601 Perrin, A., & McFarland, K. (2011). Social Theory and Public Opinion. Annual Review of Sociology, 37, 87-107. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/41288600 |
3 | Kamuoyu Nedir? II | Herbst, S. (2015). “The History and Meaning of Public Opinion.” In New Directions in Public Opinion, (pp. 43-55) NY: Routledge ISBN: 9781317684190 Converse, P. (1987). Changing Conceptions of Public Opinion in the Political Process. The Public Opinion Quarterly, 51, S12-S24. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/2749185 |
4 | Kamuoyu yaklaşımları I: Sosyolojik ve Sosyo-psikolojik Yaklaşım | Sociological approach: Harold L. Gosnell, “The People’s Choice: How the Voter Makes Up His Mind in a Presidential Campaign. |
5 | Kamuoyu Yaklaşımları II: Bilişsel ve Rasyonel Yaklaşım | Cognitive Approach: Zaller, J. (1992). The Nature and Origins of Mass Opinion (Cambridge Studies in Public Opinion and Political Psychology). Cambridge: Cambridge University Press |
6 | Ara Sınav | |
7 | Sosyal Etki ve Medya I | Susan Herbst (2001). Public Opinion Infrastructures: Meanings, Measures, Media, Political Communication |
8 | Sosyal Etki ve Medya II | Diana C. Murtz & Paul S. Martin. (2001). Facilitating Communication Across Lines of Political Difference: The Role of Mass Media. The American Political Science Review, 95(1), 97-114. |
9 | Kamuoyu ve Temsil I | Bartels, L. (1996). Uninformed Votes: Information Effects in PresidentialElections. American Journal of Political Science,40(1), 194-230. doi:10.2307/2111700 |
10 | Kamuoyu ve Temsil II | Lax, J., & Phillips, J. (2009). Gay Rights in the States: Public Opinion and Policy Responsiveness. American Political Science Review, 103(3), 367-386. doi:10.1017/S0003055409990050 |
11 | Siyasal İkna I | Prof. Dr. Cengiz Anık – Siyasal İkna, Derin Yayınları, ISBN:6054993741 |
12 | Siyasal İkna II | Prof. Dr. Cengiz Anık – Siyasal İkna, Derin Yayınları, ISBN:6054993741 |
13 | Siyasal Retorik ve İkna | Arno, A. (1985). Impressive Speeches and Persuasive Talk: Traditional Patterns of Political Communication in Fiji's Lau Group from the Perspective of Pacific Ideal Types. Oceania, 56(2), 124-137. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/40330857 LuMing Mao. (1990). Persuasion, Cooperation and Diversity of Rhetorics. Rhetoric Society Quarterly, 20(2), 131-142. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/3885902 |
14 | İkna Ötesi Siyasal İletişim | Prof. Dr. Cengiz Anık – Siyasal İkna, Derin Yayınları, ISBN:6054993741 |
15 | Dönemin özeti | |
16 | Dönemin özeti |
Ders Kitabı | Herbst, S. (2015). “The History and Meaning of Public Opinion.” In New Directions in Public Opinion. NY: Routledge ISBN: 9781317684190
Mutz, D. C., Sniderman, P. M., & Brody, R. A. (Eds.). (1996). Political persuasion and attitude change. University of Michigan Press. ISBN: 9780472065554 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Okumalar haftalık programda belirtilmiştir. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 50 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 0 | |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 0 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir. | |||||
2 | Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
3 | Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır. | |||||
4 | Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
5 | Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.
| |||||
6 | Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir. | X | ||||
7 | Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür. | X | ||||
8 | Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular. | |||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest