DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Kamuoyu ve İletişim
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MCPR 555
Güz/Bahar
3
0
3
7.5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kamuoyunu oluşturan faktörleri değerlendirirken faydalanılacak kavramsal çerçeveyi açıklayabilecek,
  • Kamuoyu kavramına yönelik temel düşünsel yaklaşımları sınıflandırabilecek,
  • Kamuoyu araştırmalarına yönelik nicel ve nitel yöntemleri uygulayabilecek,
  • İletişimin kamuoyu oluşturma ve kanaat değiştirmedeki rolünü inceleyebilecek,
  • İkna süreçlerini kamuoyu oluşumuna etkisini değerlendirebilecektir.
Ders Tanımı
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş
2 Kamuoyu Nedir? I Parry, J., Kisida, B., & Langley, R. (2008). The State of State Polls: Old Challenges, New Opportunities. State Politics & Policy Quarterly, 8(2), 198-216. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/40421601 Perrin, A., & McFarland, K. (2011). Social Theory and Public Opinion. Annual Review of Sociology, 37, 87-107. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/41288600
3 Kamuoyu Nedir? II Herbst, S. (2015). “The History and Meaning of Public Opinion.” In New Directions in Public Opinion, (pp. 43-55) NY: Routledge ISBN: 9781317684190 Converse, P. (1987). Changing Conceptions of Public Opinion in the Political Process. The Public Opinion Quarterly, 51, S12-S24. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/2749185
4 Kamuoyu yaklaşımları I: Sosyolojik ve Sosyo-psikolojik Yaklaşım Sociological approach: Harold L. Gosnell, “The People’s Choice: How the Voter Makes Up His Mind in a Presidential Campaign.
5 Kamuoyu Yaklaşımları II: Bilişsel ve Rasyonel Yaklaşım Cognitive Approach: Zaller, J. (1992). The Nature and Origins of Mass Opinion (Cambridge Studies in Public Opinion and Political Psychology). Cambridge: Cambridge University Press
6 Ara Sınav
7 Sosyal Etki ve Medya I Susan Herbst (2001). Public Opinion Infrastructures: Meanings, Measures, Media, Political Communication
8 Sosyal Etki ve Medya II Diana C. Murtz & Paul S. Martin. (2001). Facilitating Communication Across Lines of Political Difference: The Role of Mass Media. The American Political Science Review, 95(1), 97-114.
9 Kamuoyu ve Temsil I Bartels, L. (1996). Uninformed Votes: Information Effects in PresidentialElections. American Journal of Political Science,40(1), 194-230. doi:10.2307/2111700
10 Kamuoyu ve Temsil II Lax, J., & Phillips, J. (2009). Gay Rights in the States: Public Opinion and Policy Responsiveness. American Political Science Review, 103(3), 367-386. doi:10.1017/S0003055409990050
11 Siyasal İkna I Prof. Dr. Cengiz Anık – Siyasal İkna, Derin Yayınları, ISBN:6054993741
12 Siyasal İkna II Prof. Dr. Cengiz Anık – Siyasal İkna, Derin Yayınları, ISBN:6054993741
13 Siyasal Retorik ve İkna Arno, A. (1985). Impressive Speeches and Persuasive Talk: Traditional Patterns of Political Communication in Fiji's Lau Group from the Perspective of Pacific Ideal Types. Oceania, 56(2), 124-137. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/40330857 LuMing Mao. (1990). Persuasion, Cooperation and Diversity of Rhetorics. Rhetoric Society Quarterly, 20(2), 131-142. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/3885902
14 İkna Ötesi Siyasal İletişim Prof. Dr. Cengiz Anık – Siyasal İkna, Derin Yayınları, ISBN:6054993741
15 Dönemin özeti
16 Dönemin özeti
Ders Kitabı

Herbst, S. (2015).  “The History and Meaning of Public Opinion.” In New Directions in Public Opinion. NY: Routledge

ISBN: 9781317684190

 

Mutz, D. C., Sniderman, P. M., & Brody, R. A. (Eds.). (1996). Political persuasion and attitude change. University of Michigan Press.

ISBN: 9780472065554

Önerilen Okumalar/Materyaller

Okumalar haftalık programda belirtilmiştir. 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
50
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
0
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
0

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir.

 
2

Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

X
3

Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır.

4

Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur.

X
5

Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.

 

 

6

Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir.

X
7

Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür.

X
8

Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular.

9

Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest